Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

Όταν η ιστορία του κομμουνιστικού κινήματος κρίνεται με βάση τα συμφέροντα της αστικής τάξης …



του Νίκου Παπακωνσταντίνου.

«Καθιερωμένα» μυθεύματα και επαναλαμβανόμενες διαστρεβλώσεις της ιστορικής αλήθειας σχετικά με την πορεία του ΚΚΕ και του διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος το 1949-1957, στον Α΄ και στο Β΄ τόμο του τετράτομου εμβληματικού έργου του Σπύρου Λιναρδάτου: «Από τον Εμφύλιο στη Χούντα», (εκδόσεις «Το Βήμα-Βιβλιοθήκη», 2009).

Είναι αλήθεια ότι καθυστερήσαμε πολύ να δημοσιεύσουμε αυτό το κείμενο - βιβλίο του Νίκου Παπακωνσταντίνου αφού το έχουμε στα χέρια μας σχεδόν ένα χρόνο. Είναι ένα έργο το οποίο αξίζει να διαβαστεί μιας και θέτει, αλλά και ξεκαθαρίζει, αρκετά ζητήματα που αφορούν το ελληνικό κομμουνιστικό κίνημα τα δύσκολα χρόνια από την ήττα του ΔΣΕ μέχρι και την επέμβαση των σοβιετικών στο ΚΚΕ.

Σημείωμα Α.σ.Γ. (28/6/2015): Η έκδοση που βλέπεται εδώ είναι συμπληρωμένη από τον συγγραφέα. Όπως λέει και ο ίδιος:  "Στη β΄ αυτή έκδοση έχω συμπεριλάβει και ένα παράρτημα παλαιότερων κειμένων μου, σχετικά με την καπιταλιστική παλινόρθωση στις σοσιαλιστικές χώρες, που είχα γράψει στη δεκαετία του 1990. Νομίζω ότι το ένα τουλάχιστον από αυτά, (η επιστολή μου του 1998 προς την ηγεσία του ΚΚΕ, για την προβολή που τότε αυτή έκανε στον περιβόητο ρώσο ρεβιζιονιστή Γκενάντι Ζιουγκάνοφ και στις -ανεκδιήγητες- απόψεις του), μπορεί να σας φανεί ενδιαφέρον, έστω κι αν κάπου μπορεί να υπάρχει μια  διαφορετική θεώρηση από το ΚΚΕ(μ-λ), του οποίου εγώ πάντα σέβομαι και εκτιμώ τις απόψεις και τις αναλύσεις". Εκτός από το συμπληρωματικό παράρτημα, τίποτε άλλο δεν έχω αλλάξει στο κείμενο. Διόρθωσα μόνο κάποια ελάχιστα εκφραστικά μικρο-λαθάκια που μου είχαν διαφύγει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: